Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

وجود آپاندیس در بدن واجب است؟

 

گروهی از دانشمندان معتقدند که وظیفه اصلی آپاندیس را که ظاهرا زایده ای پردردسر و بی مصرف است، کشف کرده اند. آنها می گویند آپاندیس برای روده، میکروب های خوب تولید و از آنها محافظت می کند. به گزارش پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس، این نظریه جراحان و متخصصان ایمونولوژی «دانشکده پزشکی دانشگاه دوک» است که شماره هفته جاری یک مجله علمی اینترنتی منتشر شده است. دهها سال مردم آپاندیس را عضوی زائد و زیادی تلقی کرده اند. پزشکان تصور می کردند که آپاندیس هیچ فایده ای ندارد و جراحان مرتب آنها را در می آوردند و مردم هم بدون آپاندیس مشکلی نداشتند. آپاندیس زمانی که عفونی می شود می تواند باعث مرگ انسان شود. در این مواقع آپاندیس به سرعت ملتهب می شود و اگر به موقع بیرون آورده نشود، برخی افراد را می کشد.
طبق این مطالعه که در مجله «زیست شناسی نظری» منتشر شده است، به نظر می رسد که عملکرد آپاندیس با میزان زیاد باکتری هایی که در دستگاه ها ضمه انسان قرار دارند، ارتباط داشته باشد. در بدن شمار باکتری ها از شمار سلول های انسانی بیشتر است. بیشتر باکتری ها خوب هستند و به هضم غذا کمک می کنند. اما برخی اوقات باکتری های مقیم در روده ها می میرند یا از آن خارج می شوند. بیماری هایی مانند وبا روده را از وجود باکتری های مفید پاک می سازند. در این مورد کار آپاندیس به راه انداختن دوباره دستگاه گوارش است. «بیل پارکر» پروفسور جراحی دانشگاه دوک که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت، گفت، آپاندیس مانند «یک خانه امن و خوب برای باکتری ها» عمل می کند.
وی گفت، توجه به محلی که آپاندیس در آن واقع شده است، از این نظریه حمایت می کند. آپاندیس دقیقا در زیر مسیر یک طرفه غذا و میکروب ها در روده بزرگ به شکل یک کوچه بن بست قرار دارد. همچنین این زایده کرمی شکل، مانند یک کارخانه باکتری عمل می کند که میکروب های خوب را پرورش می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد