Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

سینوزیت ها زا درمان کنیم

فصل زمستان با حساسیت و آلرژی های خودش در راه است و این فصل برای کسانی که سینوزیت دارند می تواند مشکل ساز شود . باید بدانیم که مکانیسم عمل سینوس ها در بدن انسان چگونه است و چه فرایندی را طی میکند . در این چند خط خلاصه راههای درمان بیماری سینوزیت را یاد می دهیم.

سینوس‌ها مثل اتاقک‌هایی هستند که در دل استخوان‌های ناحیه صورت جا گرفته‌اند. هر آدم چهار سری از این اتاقک‌ها دارد که در قسمت‌های مختلف صورت قرار دارند و هوایی که ما تنفس می‌کنیم به داخل این اتاقک‌ها رفت و آمد می‌کند. مخاط این اتاقک‌ها ترشح‌های خفیفی دارد که گرد و خاک و میکروب‌های موجود در هوا جذب این ترشح‌ها می‌شود. ترشح سینوس‌ها در حالت طبیعی از طریق منافذ این سینوس‌ها خارج شده و به حفره بینی تخلیه می‌شود و بخشی از این ترشح‌ها هم وارد حلق شده و ما آنها را می‌بلعیم. حالا اگر به هر علتی منافذ تخلیه سینوس‌ها بسته بشوند یا میزان ترشح‌های آنها افزایش پیدا کند به تدریج چرک و خلط چسبنده جایگزین هوای موجود در این سینوس‌ها شده و التهاب سینوس‌ها یا همان سینوزیت اتفاق خواهد افتاد. حالا برای خلاصی از این مشکل روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید در خانه آنها را امتحان کنید:

ـ ترشحاتی که در سینوس‌ها گیر افتاده‌اند باید تخلیه شوند. یک روش این است که از سرم شستشو استفاده کنید. سرتان را پاییین بگیرید و سرم شستشو را از بینی بالا بکشید و از راه بینی تخلیه کنید.

ـ یکی از بهترین روش‌ها استفاده از بخور است. برای اینکار می‌توانید ظرف بخوری که با گیاهان دارویی همچون اکالیپتوس، برگ حنا، نعناع یا منتول فراهم کرده‌اید را جلوی خودتان بگذارید و با یک وسیله قیف مانند بخار را به سمت دهان و بینی خودتان هدایت کنید و به مدت حداقل 15 دقیقه به خودتان بخور بدهید.

ـ التهاب منافذ بینی باید فروکش کنند تا راه این منافذ باز شود. برای این کار می‌توانید از داروهای دکونژستان مثل قطره فنیل افرین استفاده کنید.

codex32x

page25

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد