Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

آیا از پر خوابی خسته شده و رنج میبرید؟


آیا از پر خوابی خسته شده و رنج میبرید؟
در حالی که پزشکان معتقدند هر فردی به طور متوسط روزانه به هفت تا هشت ساعت خواب نیاز دارد ، افرادی هستند که از پرخوابی رنج می‌برند.پرخوابی یک اختلالی است که باعث می‌شود فرد علی‌رغم خواب کافی در طول شب، هنگام صبح به سختی از خواب بلند شود.
 
از دیگر علائم پر خوابی می‌توان به اضطراب، تحریک‌پذیری، کاهش سطح انرژی، احساس کسالت،‌ کاهش تمرکز و کم‌اشتهایی اشاره کرد.به گفته پزشکان هندی، افراد افسرده تمایل دارند زمان بیشتری را در خواب بگذرانند. همچنین مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی یا یکسری داروها باعث می‌شود در فرد احساس خواب‌آلودگی ایجاد شود.

افرادی که از پرخوابی رنج می‌برند می‌توانند با رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت‌های ورزشی تا حدودی بر احساس خواب‌آلودگی خود غلبه کنند.از عوارض عدم درمان بیماری پرخوابی می‌توان به دیابت، بیماری‌های قلبی، افسردگی، سردرد و کمر درد اشاره کرد.

آیا اهدای خون مضر است با مفید؟


آیا اهدای خون مضر است با مفید؟
اهدای خون می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و نیز تقویت بدن گردد.گفتنی است اهدای خون سبب کاهش وزن شده و هر بار اهدای خون در حدود ۶۵ کالری انرژی می سوزاند در نتیجه افرادی که می خواهند لاغر شوند می توانند در صورت عدم ابتلا به بیماری خاص و ممنوعیت اهدای خون، از این روش برای کاهش وزن خود استفاده کنند.

بررسی ها نشان می دهند دانشمندان و پزشکان به افراد در سراسر جهان توصیه می کنند تا برای بدست آوردن سلامت بیشتر، حتما یکی از اهدا کنندگان خون باشند و این موضوع یک خبر خوب برای بانک های خون در سراسر جهان خواهد بود.

بررسی ها نشان می دهند پزشکان با بررسی بر روی افراد در محدوده سنی ۴۳ الی ۶۱ سال دریافته اند که افرادی که به طور متوسط هر۶ ماه  خون اهدا کرده اند، کمترین سابقه را در حملات قلبی و مغزی و یا انواع سرطان ها داشته اند.این تحقیق بر روی ۱۲۰۰ نفر انجام شده است البته پزشکان توصیه می کنند افراد پس از اهدای خون سعی کنند تا با نوشیدن مایعات فراوان و غذاهای انرژی زا، انرژی از دست رفته را جبران کنند.

تستسترون و تمایلات جنسی را بشناسیم


تستسترون و تمایلات جنسی
با بالا رفتن سن،‌ میزان ترشح تستوسترون در بدن مردان کاهش می‌یابد و به همین دلیل مردان دچار کاهش تمایلات جنسی، کم شدن بافت عضلانی و انرژی می‌شوند.

 

می‌دانید نشانه‌های کاهش تستوسترون چیست و چه نوع درمان‌هایی برای آن وجود دارد؟
کم شدن میل جنسی، انزال زودرس، اختلالات نعوظی و... می‌توانند به دلیل کاهش تستوسترون در بدن و آندروپوز باشند. اگر شما احساس خستگی و بی‌رمقی می‌کنید، موهای بدنتان در حال کم شدن و ریزش است،‌ بافت ماهیچه‌ای‌تان دارد تحلیل می‌رود و در عوض بافت چربی دور کمر و شکمتان افزایش یافته به این معنی است که بدن شما به اندازه کافی تستوسترون ترشح نمی‌کند..

 

ادامه مطلب ...

روش های طبیعی برای افزایش هورمون مردانه تستوسترون


مردان
مردان چاق معمولاً تستوسترون پایینی دارند.

اگر به دنبال راه‌هایی برای تقویت سطح تستوسترونتان هستید، بد نیست اول نگاهی به سبک زندگیتان بیندازید. بعضی تغییرات که برای بقیه چیزها خوب است می‌تواند برای سطح تستوسترونتان هم مفید باشد.

در زیر به شش راه تقویت تستوسترون به صورت طبیعی اشاره می‌کنیم:
 
ادامه مطلب ...

عوارض وحشتناک جراحی بینی را بشناسیم


عوارض وحشتناک جراحی بینی
جراحی زیبایی بینی مشکلات و عواقب زیادی دارد.مهم‌ترین این علل به شرح زیر است...

 

1ـ اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی در حین عمل جراحی: 
چنانچه قبل از عمل، بزرگی شاخک‌های بینی یا انحراف تیغه بینی وجود داشته باشد، جراح باید تلاش کند این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف کند. با توجه به این‌که بینی با عمل جراحی معمولا کوچک‌تر می‌شود، چنانچه مانعی از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده است را برطرف نکنیم، وقتی بینی جمع‌تر شد این مانع به ظاهر بی‌اهمیت باعث انسداد مسیر تنفسی می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

6 راه برای گرم کردن رابطه زناشویی تان


6 راه برای گرم کردن رابطه زناشویی تان
ارتباط نزدیک زن و شوهر با یکدیگر فراتر از حرف زدن و گوش دادن است . این ارتباط شامل قدرت هم حسی و همدلی با طرف مقابل است

اصول شش ماده ای پس انداز در حساب بانک عاطفی
این حساب تنها حسابی است که تنها با پول پر نمی شود و شما باید برای پر کردن آن به طریق دیگری عمل کنید. 
 
ادامه مطلب ...