نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد کودکانی که با روش سزارین به دنیا می‌آیند بیش‌تر از آلرژی‌ها مانند آسم رنج می‌برند، چرا که آن‌ها ایمنی کم‌تری را از مادر خود می‌گیرند.
محققان معتقدند این بدان دلیل است که بر خلاف کودکانی که به طور طبیعی به دنیا می‌آیند، این کودکان باکتری‌های مفید را در حین عبور از کانال زایمان دریافت نمی‌کنند.
این تحقیقات در حالی انجام می‌شود که نرخ سزارین در حال افزایش است. برای مثال در کشور انگلستان نزدیک به 25 درصد از کل زایمان‌ها به روش سزارین انجام می‌شود.
دلیل اصلی اعمال سزارین مشکلات پزشکی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بالا رفتن سن مادران و چاقی اشاره کرد. علاوه بر آن تعدادی از مادران هم بدون آن‌که با مشکل خاصی روبه رو باشند سزارین را برای به دنیا آوردن فرزندشان انتخاب می‌کنند.
تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود، کودکانی که با روش سزارین به دنیا می‌آیند با احتمال دو برابر بیش‌تر نسبت به کودکانی که به روش طبیعی متولد می‌شوند به آلرژی‌های غذایی دچار می‌شوند.
این کودکان هم‌چنین با احتمال بیش‌تری به اسهال دچار می‌شوند که این امر نیز به نوبه خود خطر ابتلا به آسم در آینده را افزایش می‌دهد.