Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

دفع حشرات

 

وجود حشره‏ای نظیر: سوسک، پشه یا مگس در محیط داخلی هتل یک مشکل بزرگ برای حیثیت آن شمرده می‏شود که از دیده کنجکاوان پوشیده نمی‏ماند و دقیق‏نظران و با فرهیختگان، این پدیده را دلیل برکمبود نظارت دقیق مدیریت بر اجرای شرایط بهداشتی می‏شناسد. وجود این حشرات در یک رستوران یا آشپزخانه یا انبار مواد غذایی هتل به هیچ روی قابل توجیه نیست وبرای آن که چنین موجودات زیان باردراین مکانها یافت نگردد بایستی تابدان پایه نظافت وبهداشت رعایت شودکه هرگز فرصت نشوونما به آن داده نشود.
معمولاً درجاهای گرم مثل حمامها یا آشپزخانه ها و موتورخانه ها و اطراف لوله های فاضلاب، سوسک که حشره ای موذی و کثیف است زیاد دیده می شود و ازمواد مختلف حیوانی و آشغال تغذیه می کند و مواد آلوده را که به سطح بدنش چسبیده است با خودبه این طرف وآن طرف منتقل می کند و باعث آلودگی و خرابی می گردد،بخصوص که مدفوع سوسک تولید مسمومیت غذایی می نماید. در مورد مبارزه با سوسک بایستی پانزده روز پس از سمپاشی باردیگرو با استفاده از مواد حشره‏کش سمپاشی را تکرارکرد. زیرا در این مدت نوزادان سوسک که پیش ازآن در تخم بوده‏اند بیرون می ‏آیند وبار دیگر محیط را اشغال وآلوده می‏سازند.این نوع سمپاشیها را باید درآغاز تابستان انجام داد و نوع سم را نیز می‏توان از فروشگاههای مخصوص آن تهیه کرد.بهترین روش مبارزه با سوسک، رعایت نظافت است. با گرفتن درزها و سوراخهایی که در سطح زمین یا دیوار به وجود آمده از تعداد سوسکها کاسته می شود. برای نابود کردن کامل سوسکها، می توان از مخلوط براکس با آرد گندم استفاده کرد . بدین ترتیب که این مخلوط را در محل هایی که سوسک وجود دارد می پاشند، چنانچه باز هم کاملاً از بین نرفت، می توان از فلوئور سدیم استفاده کرد. ولی در مورد مصرف این ماده باید دقّت شود، زیرا برای انسان مسمومیت ایجاد می کند.
در هتلهایی حتی موش نیز که بسیار خطرناک و انتقال دهنده بیماریهای مسری شناخته شده به چشم خورده است که وجودآن بزرگترین دلیل برعدم رعایت اصول بهداشت است. برای نابودی و بر اندازی این موجودات باید دست کم سالی یکبار و به طور حتم سمپاشی نمود تا نسل این موجودات از محیط برافتد. تذکر این نکته ضروری است که چنانچه برای مبارزه با موش خانگی از طعمه استفاده شود باید این مواد را در محلی قرار دهندکه اطفال وفرزندان خردسال مسافرین وواردین به آنها دسترسی نداشته باشند و نیز بایستی موش‏هایی را که در اثر این طعمه‏ها مسموم و مرده‎‏اند به دقت جمع‎‏آوری و دفع نمود.درهنگام سمپاشی نیزبایددقت شودکه موادسمی به هیچ عنوان برموادغذایی یا ظروف غذا خوری ننشیند، این امر به ویژه موقع سمپاشی آشپزخانه و انبار مواد غذایی باید بسیار مورد توجه توجه باشد.برای تعیین نوع سم، مقدار آن و همچنین شیوه سمپاشی بایدبا متخصصین این امر مشاوره به عمل آید.
.باید به نکات زیر توجه شود
جلوگیری از پس ماندن مواد غدایی
دفع صحیح زباله ها
مسدود نمودن درزها و شکاف ها
پاک نمودن محیط از جعبه ها و وسایل چوبی شکسته کارتن ها و شانه های تخم مرغ کاغذ های باطله
نگه نداشتن نان های خشک
رعایت نظافت عمومی

چگونگی آموزش مسائل جنسی به فرزندان fdhl,cdl

چگونگی آموزش مسائل جنسی به فرزندان

همانطور که به بچه ها یاد می دهیم چگونه دستهایشان را قبل از غذا بشویند آموزش مسائل جنسی هم به همین سادگی می باشد .


آموزش مسایل جنسی مثل آموزش مسایل پزشکی دیگر است، همانطور که به بچه ها یاد می دهیم دستهایشان را قبل از غذا بشویند و یا واکسن به آنها میزنیم ، آموزش مسائل جنسی هم به همین سادگی می باشد و کار سختی نیست. منتهی مسئله این است که ما بر حسب فرهنگ حاکم بر جامعه بعضی از مواقع این واقعیت را که دانستن بعضی از اطلاعات مفید است انکار می کنیم.

ادامه مطلب ...

نکاتی مهم درباره ازدواج با کسی که دارای فرزند است

بهترین همسری که دوست داشتید را پیدا کرده‌اید: جذاب، مهربان و … اما یک مشکل وجود دارد، طرف‌مقابلتان از ازدواج سابق خود بچه دارد، بچه‌هایی که می‌توانند نقش بسیار مهمی در زندگی شما بازی کنند، مخصوصاً اگر قرار باشد این بچه همیشه با شما زندگی کند نه فقط هفته‌ای یک روز! 
قبل از اینکه این تصمیم بزرگ را بگیرید و با کسی که بچه‌ دارد ازدواج کنید، چند نکته مهم را باید بدانید.
 
ادامه مطلب ...

روش‌های درمان عرق‌ سوز


عرق‌سوز اسباب ناراحتی خیلی‌هاست و در تابستان برای اکثر افراد اتفاق می‌افتد. افرادیکه فعالیت بیرون از خانه دارند یا از لباس‌های محدودکننده استفاده می‌کنند، بیشتر دچار عرق‌سوز می‌شوند اما درمان آن چندان کار دشواری نیست. عرق‌سوز معمولاً خود به خود برطرف می‌شود و اگر نشد می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید.
عرق سوز با انسداد مجاری عرق پوست و معمولاً در آب‌وهوای گرم و مرطوب اتفاق می‌افتد. پوشیدن لباس‌های محدود‌کننده و سنگین در هوای گرم این وضعیت را بدتر می‌کند زیرا این نوع لباس‌ها از تنفس پوست جلوگیری می‌کند. مشکل عرق‌سوز در نوزادان، کودکان نوپایی که والدین‌شان لباس‌هایی بسیار گرم نسبت به آب‌وهوا تنشان می‌کنند، بیشتر اتفاق می‌افتد.
 
ادامه مطلب ...

۷ راه کاهش گردن درد


درد گردن، چه بخاطر بد خوابیدن باشد چه وضعیت و فرم بد بدن، یک چرخش و حرکت ناگهانی گردن یا استرس زیاد، یکی از شکایت‌های همیشگی است. تحقیقات نشان می‌دهد که برای جلوگیری از گردن درد، تمرینات تقویت‌کننده گردن بسیار مهم‌تر از حرکات کششی است. 
درمورد قدرت سرشانه‌ها هم همینطور است. تقویت عضلات سرشانه نه تنها از خشکی و درد شانه‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه از مفاصل آرنج‌تان هم مراقبت می‌کند. دلیل آن این است که ضعیف بودن شانه‌ها، فشاری که به آرنج‌ و مچ وارد می‌شود را دوچندان می‌کند. در زیر به راه‌های ساده‌ای برای تقویت گردن و شانه‌ها اشاره می‌کنیم:
۱ 
ادامه مطلب ...

توصیه به خانم های جوان بخوانند

مطالعات محققان آمریکایی حاکی از این است که کافئین خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان کاهش می دهد. به علاوه این اثر در زنانی که از داروهای هورمونی از جمله قرص های پیشگیری از بارداری و هورمون های جایگزین در دورهیائسگی استفاده نمی کنند، بیشتر است. 
 
ادامه مطلب ...

روشهای دائمی جلوگیری از بارداری

توبکتومی: بستن لوله های رحمی در زنان

توبکتومی یکی از روش های دائمی پیشگیری از بارداری است. در این روش لوله های رحمی مسدود می‌شود و به این ترتیب از برخورد تخمک زن با نطفه مرد در داخل لوله رحمی جلوگیری به عمل آمده و در نتیجه لقاح صورت نمی‌گیرد.

مزایا:

* روشی دائمی و مطمئن است.

* روشی ساده و بی خطر است.

* بلافاصله پس از عمل موثر است.

* بر روی  فعالیت های طبیعی تخمدان تأثیری ندارد و با کاهش خطر سرطان تخمدان همراه است.

* بر روی  فعالیت جنسی زن و مرد تأثیری ندارد.

 عوارض

تاکنون بستن لوله های رحمی در زنان با هیچ عارضه شناخته شده ای همراه نبوده است.

 توبکتومی برای چه افرادی مناسب تر است؟

* خانم هایی که بارداری برای سلامت و جانشان خطرناک است.

* زوج هایی که به هیچ وجه قادر به استفاده از سایر روش های پیشگیری از بارداری نیستند.

* زوج هایی که به هیچ وجه تمایل به بچه دار شدن ندارند.

 موارد منع مصرف

* حاملگی

* عفونت های حاد و فعال لگنی

عدم تحمل نسبت به بیهوشی به دلایل پزشکی

  نکات مهم

* بهتر است تا پس از اولین قاعدگی از عمل از نزدیکی خودداری کرد.

* تا یک هفته پس از عمل بایستی از انجام کارهای سنگین خودداری کرد.

 وازکتومی ( بستن لوله در مردان )‌

وازکتومی چیست  و تاثیرآن در جلوگیری از بارداری چگونه است ؟

 وازکتومی یا بستن لوله های منی بر در مردان یک عمل جراحی سرپایی است که به عنوان روشی ساده، مطمئن، سریع و بی خطر برای پیشگیری از بارداری به کار می رود .

بیضه در مردان دوکار انجام می دهد : یکی ساختن هورمون مردانه، که به خون می ریزد و تمامی صفات و خصوصیات مردانه به آن وابسته است ودیگری ساختن اسپرم یا سلول جنسی مذکر که در واقع کاری جز تشکیل نطفه ندارد . این سلول های  جنسی از طریق دو لوله از هر کیسه بیضه بالارفته و نهایتاً به مایع منتقل می شوند . بستن این لوله ها  از انتقال و خروج سلولهای جنسی و درنتیجه تشکیل نطفه جلوگیری می کند و این همان وازکتومی است که ارتباطی با ساخته شدن هورمون و ریختن آن به داخل خون، که موجب بروز صفات ثانویه جنسی و خصوصیات مردانه می شود، ندارد .

 نکات مهم  :

* انجام عمل  وازکتومی بدون تیغ جراحی هیچگونه تاثیر منفی بر تمایلات و قوای جنسی، صفات ثانویه جنسی مردانه، چاقی و لاغری ندارد .

* در ایجاد سرطان پروستات و بیضه بی تاثیر است .

*  در ایجاد بیماری های قلبی - عروقی بی تاثیر است .

* در صورت انجام مشاوره صحیح، پس از وازکتومی بدون تیغ جراحی هیچ نوع واکنش منفی دیده نمی شود. 

  عوارض جانبی :

 به ندرت پس از عمل، مختصری درد توام با کبودی در محل عمل دیده می شود که گذراست.

  دستورات پس از عمل :

* استفاده از کمپرس یخ به مدت ۲۴ ساعت

*  استراحت نسبی به مدت ۴۸ ساعت

* خودداری از فعالیت سنگین تا حداقل ۴۸ ساعت 

* استفاده از بیضه بند به  مدت یک هفته

* عدم استحمام تا ۴۸ ساعت پس از عمل

*  عدم مقاربت سه تا چهار هفته پس از عمل

*  عدم دستکاری محل زخم که در حال بهبودی است

* استفاده از مسکن در صورت وجود اندکی درد، تورم و کبودی زیر پوست در محل

* استفاده از یک روش مطمئن پیشگیری از بارداری تا منفی شدن آزمایش اسپرم (معمولاَ تا ۲۰  بار نزدیکی)

  

 در صورت بروز این عوارض بایستی به مراکز وازکتومی مراجعه نمود :

  • تب در چهار هفته اول وخصوصاَ‌ هفته اول پس از عمل
  • خونریزی یا خروج چرک از محل زخم
  • درد و تورم در محل زخم که مرتباَ در حال افزایش باشد .
  • به تعویق افتادن قاعدگی وشک به وجود حاملگی در همسر

 

تفاوت وازکتومی بدون تیغ جراحی با روش متداول وازکتومی چیست ؟

در روش متداول برای دسترسی به لوله های منی بر توسط تیغ جراحی شکافی در دو طرف پوست بیضه ایجاد کرده و  پس از بستن لوله ها این شکاف ها را با بخیه می بندند . اما در روش وازکتومی بدون استفاده از تیغ جراحی، از طریق سوراخ بسیار کوچکی بر پوست بیضه ایجاد شده، لوله های منی بر را بیرون آورده، می بندند و به این ترتیب دیگر نیازی به زدن بخیه در پایان عمل وجود ندارد .

  فایده وازکتومی چیست ؟

نیازی به برش جراحی و بخیه نیست، بنابراین عوارض به حداقل می رسد .  بهبودی پس از عمل سریعتر بوده، درد و ناراحتی پس از عمل و در حین عمل به حداقل می رسد.

  چه کسانی می توانند داوطلب وازکتومی باشند ؟‌

  • افرادی که تمایلی به داشتن فرزند بیشتر ندارند .
  • افرادی که همسرشان مبتلا به بیماریی است که حاملگی برایش خطرناک می باشد و یا ممکن است بیماری به فرزند بعدی منتقل شود .
  • کسانی که خود یا همسرشان مایل یا قادر به استفاده از سایر وسایل پیشگیری از بارداری نیستند .
  • مردانی که مایل نیستند همسرشان به خاطر بستن لوله ها متحمل عمل جراحی در بیمارستان شوند .

 

آیا تاثیر پیشگیری از بارداری وازکتومی بلافاصله پس از عمل آغاز می شود؟

خیر. پس از وازکتومی هنوز تعدادی اسپرم در لوله ها وجود دارد که طی ۲۰ انزال خارج خواهد شد و با منفی شدن آزمایش اسپرم درجه لذت جنسی به دلیل رفع اضطراب ناشی از تولد فرزند ناخواسته بیشتر خواهد شد .

 آیا وازکتومی باعث ایجاد بیماری هم می شود؟

خیر، مطالعات انجام شده برروی تعداد زیادی از مردان وازکتومی شده نشان می دهد که احتمال بروز بیماریهای قلبی – عروقی و یا سرطان نشده و خود باعث بروز بیماری خاصی نمی شود .

  مدت زمان عمل جراحی وازکتومی چقدر است ؟

مدت عمل بستگی به پزشک دارد که شما را عمل می کند. تنها دردی که احساس می شود، درد سوزن سرنگی است که برای بی حس کردن محل عمل به کار می رود، و به دنبال آن در طول عمل هیچ دردی احساس نخواهد شد .

 آیا وازکتومی از سرایت بیماری مقاربتی جلوگیری می کند ؟

خیر، چنانچه شما یا همسرتان مبتلا به بیماری یا بیماریهایی هستید که از راه جنسی منتقل می شود، برای پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماریها باید از کاندوم استفاده کنید، زیرا وازکتومی در اینجا  نقشی ندارد .

  آیا پس از عمل جراحی وازکتومی می توان به کارهای روزمره زندگی رسیدگی کرد؟

چنانچه کارهای سنگین جسمانی بر عهده شماست، بهتر است فعلاَ  ۴۸ ساعت استراحت کنید و بعد به این کارها بپردازید. انجام کارهای سبک بلافاصله پس از وازکتومی مجاز است .

  وازکتومی در چه مکان هایی قابل انجام است ؟

جهت مشاوره وانجام رایگان این عمل می توانید همه روزه، صبح و عصر، به واحد وازکتومی مراکز بهداشتی شهرستانها و شهرها، درمانگاهها یا بیمارستان های مجهز به واحد وازکتومی مراجعه نمایید .

 آیا عمل وازکتومی قابل برگشت است یا خیر ؟

وازکتومی نزدیک به ۷۰ درصد موارد قابل برگشت است . عمل باز کردن لوله های منی بر عملی گران بوده، به تجهیزات پیشرفته بیمارستانی نیاز دارد . بنابراین این روش را می توان روشی قطعی محسوب داشت . در هر حال قابلیت برگشت وازکتومی بهتر از قابلیت برگشت توبکتومی ( بستن لوله های رحمی در زنان ) می باشد .

 چه وقت می توان برای انجام وازکتومی تصمیم قطعی گرفت ؟

زمانی که بیندیشید اگر فرزندی به طور ناخواسته به جمع خانواده اضافه شود چه پیش خواهد آ‌مد، یقیناَ تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهید بود صاحب فرزند جدیدی شوید . در این صورت بهتر است مسئله را با همسرتان در میان گذاشته، مشترکاَ در این باره تصمیم بگیرید . توصیه می شود با کسی که قبلاَ وازکتومی شده، با یک پزشک یا یکی از کارکنان واحد تنظیم خانواده مشورت نمایید .

اسفنج ضد بارداری چیست؟


اسفنج‌های ضدبارداری از جنس پلی اورتان بوده و به شکل بالش‌های کوجکی هستند که حاوی یک ماده اسپرم‌کش است. در یک طرف این اسفنج‌ها، ‌فرو رفتگی وجود دارد که روی دهانه رحم قرار داده می‌شود و به عنوان سدی جلوی عبور اسپرم‌ها به داخل دهانه رحم را می‌گیرد. در طرف دیگر اسفنج، یک حلقه وجود دارد که در هنگام خارج کردن اسفنج می‌توان با کشیدن آن، اسفنج را بیرون آورد. اسفنج‌ها در یک اندازه ساخته شده‌اند و می‌توان آنها را بدون نسخه پزشک تهیه کرد.

  ادامه مطلب ...

5 دلیل اصلی عدم مقاربت زوجین را بشناسیم


باید گفت که طبق آمار جدید ثابت شده که خستگی و نیاز به خواب مهم ترین عوامل حذف مقاربت در بین زوج های امریکایی اعلام شده است.

این آمار طی مصاحبه ملی که در امریکا به صورت تلفنی صورت گرفته و حدود هزار نفر شرکت داشته اند، انجام شده است. 52% از شرکت کنندگان زنان بوده اند و 48% از آنها فرزندان زیر 18 سال داشته‌اند.

بیشتر شرکت کنندگان (81%) مدعی بودند که در سال اخیر هر از گاهی از مقاربت اجتناب نموده‌اند.

در ادامه به 5 دلیل اصلی این شرکت کنندگان و درصد احراز آنها از مقاربت اشاره شده است:

1- خستگی و نیاز به خواب 53% 
2- نداشتن احساس خوب یا عدم سلامتی 49% 
3- نداشتن حوصله 40% 
4- مراقبت از فرزندان و یا حیوانات خانگی 30% 
5-  کار 29%
خوشبختانه اقتصاد نابسامان خانواده در بین دلایل اصلی این اجتناب گزارش نشده است یعنی 78% از شرکت کنندگان تاثیر این فاکتور را در میزان روابط خود موثر نمی دانسته‌اند.
محققان معتقدند باید دید که چنین فاکتورهایی تا چه اندازه در بین زوج های ایرانی نقش موثر ایفا کرده و زندگی صمیمی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.
 

مشکلات جنسی در خانمها را بهتر بشناسیم


مشکلات جنسی در خانمها
آیا می دانید مشکلات جنسی خانم ها به چه ترتیب است؟چه بیماری یا نشانه ای به این نام مشهور است؟
 
ادامه مطلب ...

علل ناتوانی جنسی در زنان(1)




شما ممکن است احساس کنید که میل جنسی شما کم رنگ شده است. یا چیزهایی که قبلا برای شما لذت آور بوده اکنون ناراحت کننده به نظر می رسد. شما مضطرب در باره سلامت جنسی خود هستید، شما تنها نیستید. خیلی از زنان دچار مشکلات جنسی در نقاطی از زندگی خود می شوند. با تخمین هایی حدود ۴ نفر از ۱۰ زن یک نگرانی جنسی حداقل تجربه کرده است. در دایره های پزشکی این عارضه به عنوان ناتوانی جنسی در زنان شناخته می شود.
 
ادامه مطلب ...

نقش رابطه جنسی در تداوم ازدواج




براساس نظریه ناسازگاری جنسی، عدم توافق جنسی زوجین اولین و مهم‌ترین عامل طلاق است. فرض اصلی این نظریه این است که...


 
ادامه مطلب ...

ارتباط جنسی و 13 فایده آن




روابط جنسی مناسب و صحیح علاوه بر این که ضامن بقا و بهبود زندگی مشترک است، اثرات سودمندی در تامین سلامتی بدن دارد.

 
 
ادامه مطلب ...

6 روش ایجاد تنوع در ارتباط جنسی

ارتباط جنسی
هر دوی شما خسته‌اید...

 
خواب بچه‌ها سبک است. از وزن و اندامتان رضایت ندارید. با کلی استرس درگیر ضرب‌العجل‌های کاری هستید. دلایل مختلفی وجود دارد که زندگی‌های زناشویی طولانی دچار رخوت جنسی می‌شوند و شب‌ها افراد به جای همسرشان به دنبال بالشت یا کنترل تلویزیون هستند.

 
ادامه مطلب ...

نداشتن رابطه جنسی مفید است یا مضر؟


رابطه جنسی
نرخ مرگ و میر در افرادی که ۲ بار در هفته به ارگاسم می رسند، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه می کنند.

در زیر به فواید رابطه جنسی اشاره می شود:
 
ادامه مطلب ...

10 بیماری که میل جنسی را در زنان کاهش می دهد

با توجه به این حقیقت می‌توان اذعان کرد که اگر دچار کاهش میل زناشویی و یا هر نوع اختلال دیگری در این عملکرد هستید،بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا دلیل اصلی آن مشخص شود و با رفع مشکل زمینه‌ای،این مشکل شما نیز برطرف شود.

  ادامه مطلب ...

تصور های اشتباه در مورد ارگاسم زنان

تصور غلط – ارضای واژینال بهتر از انواع موضعی آن است

حقیقت – تمام خانم ها زمانیکه نوبت به نحوه برقراری ارتباط جنسی می رسد، دارای اولویت های متفاوتی هستند. برخی خانم ها به صورت موضعی و سایرین از طریق شدت ارتباط داخلی به اوج لذت می رسند. به عنوان نمونه می توان به این مطلب اشاره کرد که برخی از خانم ها تحریک خارجی واژن را آزار دهنده قلمداد می کنند. نمی توان گفت که تحریک یک نقطه خاص، بهتر از مناطق دیگر است، بلکه این امر صرفا به سلیقه شخصی افراد مربوط می شود.

تصور غلط – ختنه توانایی خانم ها برای رسیدن به ارگاسم را کاهش می دهد

حقیقت – در زمان ختنه، حدود 30 تا 50 درصد از بافت سر آلت تناسلی مرد برداشته می شود. برخی از آقایون اظهار داشته اند که پس از ختنه حساسیت آلت تناسلی آنها در هنگام برقراری رابطه جنسی نسبت به گذشته کمتر شده است. البته تا کنون هیچ گونه مطالعه رسمی در مورد ارتباط ختنه و قابلیت ارگاسم در خانم ها به ثبت نرسیده است. در حقیقت تمام این موارد صرفا با خصوصیات فردی و علایق شخصی افراد بستگی دارد. تصور برخی از خانم ها اینچنین است؛ در صورتیکه بسیاری از خانم های دیگر هیچ تفاوتی میان این دو مقوله احساس نکرده اند.

تصور غلط – کاندوم توانایی ارضای خانم ها را کاهش می دهد

حقیقت – کاندوم یکی از روش های موثر و ضروری در جلوگیری از بارداری و سرایت سایر بیماری های جنسی به حساب می آید. برخی از آقایون شکایت می کنند که استفاده از کاندوم میزان حساسیت آنها در زمان برقراری رابطه جنسی را کاهش میدهد و همین دلیل سبب می شود که قدری دیرتر و سخت تر به اوج لذت جنسی دست پیدا کنند. برخی خانم ها نیز شکایت مشابهی را مطرح می کنند؛ اما اگرچه کاندوم دخالتی در ارضای جنسی خانم ها ندارد (به ویژه در ارضای خارج از واژن) اما اگر خانمی احساس کند که کاندوم در روند ارضای او خللی وارد می آورد، می تواند از همسر خود تقاضا کند که از انواع بخصوص آن که برای این امر تعبیه شده ،استفاده نماید. ( مثلا از کاندوم های راه دار )

تصور غلط – هر چه آلت تناسلی مرد بزرگتر باشد، لذت جنس مخالف بیشتر میشود

حقیقت – از قدیم گفته اند که "سایز مهم نیست، بلکه نحوه استفاده از آن است که اهمیت دارد." اندازه آلت تناسلی مرد بر روی ارضای زن هیچ گونه تاثیر خاصی ندارد. هم آلت کوچک و هم آلت بزرگ می توانند به یک اندازه به خانم ها لذت برسانند. دلیل علمی این مطلب آن است که هر چه به سمت قسمت های انتهایی واژن پیش رویم، تعداد سلول های عصبی به تدریج کاهش پیدا می کنند و نتیجتا سایز آلت مرد هیچ نقش خاصی را در آن منطقه ایفا نمی کند. نقطه قابل تحریک اکثر خانم ها دو سانتی متر داخل واژن قرار گرفته که یک مرد با سایز معمولی هم می تواند به راحتی آن نقطه را تحریک کند .

زنان باید به ارگاسم رسیدن را یاد بگیرند

ارگاسم در زنان از فرآیند پیچیده تری نسبت به مردان برخوردار است و به همین دلیل زمانی بیشتر می برد تا زن به ارگاسم برسد. این عمل در زنان دارای یک روند برای تخلیه است به طوری که زمان خاصی برای بوجود آمدن آن نمی توان مشخص کرد.

  ادامه مطلب ...

ارگاسم زنان، واقعی یا تظاهر؟!

موضوعی که خیلی بر سر آن بحث است این است که آیا زنان تظاهر به ارضا شدندر رابطه ی جنسی می کنند یا اینکه واقعا ارضا می شوند.

  ادامه مطلب ...

20معجزه عسل و دارچین

 

١ . درمان بیماری قلبی : 

مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.  ادامه مطلب ...