Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

گردن درد بیماری شایع قرن

امروزه زندگی ماشینی و شهری برای ما جز ایجاد عوارض و بیماریهای مدرن چیزی به همراه نیاورده است بیماریهایی که شاید در زمانهای گذشته ناشناخته بوده اند ولی امروزه تبدیل به یکی از معضلات بشری شده اند یکی از این بیماریها گردن درد است.یکی از شایع ترین دردهایی که اغلب افراد تجربه آن را دارند، درد گردن است. از علل ایجاد این درد می توان به کشیدگی عضلات گردن، کم شدن فاصله بین دیسک مهره های گردن،

  

 اشاره کرد.

هنگامی که عضلات گردن بر اثر گرفتگی، دردناک می شوند، این عضلات برای جلوگیری از حرکت بیشتر سفت می شوند و این درد تشدید می شود. گاهی اوقات این عضلات سفت اعصاب موجود در ناحیه را تحت فشار قرار می دهند و این اتفاق خود باعث انتشار رو به بالای درد به پشت گردن و گوش ها می شود.

برای مقابله با درد گردن کارهای زیر توصیه می شود:

۱- استراحت کنید: برای این کار بهتر است که دراز بکشید و عضلات گردن را در یک حالت استراحت قرار دهید تا کشیدگی آن ها برطرف شود. توجه داشته باشید که بی حرکتی طولانی مدت خود باعث تشدید گردن درد می شود.

۲- از کیسه خنک کننده استفاده کنید: کیسه خنک کننده را چند بار در روز و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه روی عضلات گردن قرار دهید. این کار باعث تسکین درد به مدت ۲ یا ۳ روز می شود.

۳- ورزش های ناحیه سر و گردن را انجام دهید: یک سری ورزش های خاص به کاهش درد و گرفتگی عضلات گردن کمک می کنند و همچنین از عود آن جلوگیری می کنند که در ادامه به نمونه هایی از آن ها اشاره شده است.

a) روی صندلی بنشینید و حالت پارو زدن روی قایق را تمرین کنید.

b) شانه هایتان را به آرامی تا گردن بالا بیاورید و با فشار برای ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی شل کنید.

c) روی صندلی نشسته و وزنه هایی در حد یک کیلوگرم را به آرامی بالا و پایین بیاورید به طوری که حالتی شبیه بال زدن و پرواز داشته باشید.

۴- استفاده از مسکن: بسیاری از پزشکان برای کاهش درد گردن از مسکن هایی مانند آسپیرین، ایبوپروفن، .و استامینوفن استفاده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد