Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

خواب مرگ بهترین روش برای اتلاف سگ های ولگرد در کلان شهرها

در ادامه مطلب گذشته در خصوص اتلاف سگهای ولگرد در شهر ها و حومه اطراف شهر همیشه سعی می کنم از اسلحه استفاده نماییم .دستور العمل مرگ با ترحم هم که بیشتر بعنوان یه دستور العمل نمادین در بعضی از شهرهای کشور اجرا شد و در ادامه به فراموشی و رفتن در آرشیوهای محیط زیست و وزارت بهداشت تبدیل شده است . از یکسو حامیان و انجمن های حمایت از جانوران و حیوانات نیز با شعارهای کلیشه ای فقط در حال ایجاد تنش در جامعه و ایجاد ترحم های کاذب در بین جانوران دوستان می باشند در حالی که وقتی در وسط میدان کارزار قرار می گیرند میدان را با عناوین نداشتن بودجه - هدم همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی - نبود امکانات از سوی متولیان و ... خالی می کنند و سهم خود را به فراموشی می سپارند.

نویسنده بعنوان یکی از مشاوران عالی زیست محیطی امیدوار است که راه کارهایی که از سوی نهاد ها و دستگاه های نظارتی در این خصوص تهیه شده است فقط در قالب کاغذ و صورت جلسات نبوده و از اتاقهای کلامی به عملیات اجرایی مبدل گردد.

یکی  از روشهایی که بسیار مطلوب میباشد و در اکثر کشورهای دنیا بعنوان روش اجرایی و نه نوشتاری محسوب می شود استفاده از روش خواب مرگ می باشد . این روش یکی از عملیاتهایی می باشد که جانور را به خواب عمیق برده و در حالت خواب بعلت مصرف مواد بیهوشی باعث مرگ جانور میشود این روش بسیار از سوی حامیان و انجمنهای حمایت از جانوران تایید شده است و در سازمان جهانی بهداشت بعنوان مطلوبترین روش اجرایی محسوب می گردد.

نویسنده امیدوار است کلیه دستدارکاران و متولیان امر اتلاف با درایت در این روش با اجرایی نمودن آن باعث ایجاد تنش در جامعه نشوند.

دکتر مهرداد حلوایی

متخصص فیزبولوژی جانوری و فلوشیپ کنترل آفات شهری و صنعتی از دانشگاه تسینگ هوآ چین

Mehrdad halvaei
Animal Physiology from the professional pest control Tsyng Hua University, China

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد