Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

تهران مورد هجوم ساس قرار گرفته است

وقتی از حشرات خون خواری مثل ساس و کک و یا کنه و صحبت می کنیم همه مردم فکر میکنند که حتما باید در منزل حیوانی مثل سگ و یا گربه و یا پرنده ای نگهداری می شود که بایستی این حشرات در آنجا رشد و نمو کرده باشند ولی امروزه شاهد هستیم که در منازل و اماکنی که هیچ گونه حیوانی و یا جانوری نگهداری نمیشود این حشرات باعث اذیت و آزار ساکنین می شوند . بنحوی که خواب شبانه را از تک تک ساکنین گرفته و حتی باعث ایجاد شوکهای عصبی و یا بیماریهای پوستی و عارضه های اسکار و هماتوم های پوستی حتی می شود .

در روز تماسهایی که با اینجانب از شهر تهران گرفته میشود نشان از بروز و هجوم این حشرات به منازل شهر تهران دارد . شاید کسی متوجه این مهم نباشد که اگر به همین روال پیش رویم این حشرات کوچک می توانند باعث تخلیه شهری مثل تهران شوند .(بلای که 1999 در شهر نیوجرسی امریکا روی داد که ساکنین را مجبور به ترک شهر نمود).

حال نویسنده امیدوار است که خوانندگانی که با این معضل شبانه و آزار دهنده مواجه هستند قبل از هر گونه اقدامی و تماس با شرکتهایی که متاسفانه اقدام به سمپاشی با سموم نباتی و غیر استاندارد می نمایند و جوابگو هم در نهایت نمی باشند تماس گرفته تا تنها راه کار عملی و علمی را در این خصوص به شما بازگو نموده تا ضمن خلاصی از این بلای شبانه با صرف هزینه ای بسیار کمتر از حد ممکن این حشرات را از منازل خود بیرون نمایید .

ساس و کنه و کک به راحتی درون رختخوابهای شما پنهان می شوند و بدانید که با هیچ گونه سمی هم بیرون نمی آیند و اگر هم بخواهید با سمی این حشره را نابود نمایید باید بدانید که این عمل هیچگونه تاثیری روی تخم های این حشرات نداشته و فقط باعث آلودگی محیط زییست شما می شود. از سمپاشی بر روی البسه و لوازم خواب و مبلمان هم خودداری نمایید زیرا اثر سموم تا مدتها روی آنها باقی مانده و بر اثر هر گونه تماسی می تواند باعث ایجاد عارضه های پوستی و تنفسی و حساسیتهای گوارشی شود . پس از سم پاشی نتیجه مطلوبی حاصلتان نخواهد شد .

در فکر روشهای سنتی قدیمی مثل بخار دادن گاز گوگرد هم بیرون بیایید که نتیجه ای جز ایجاد عوارض ریوی و تنفسی برای ساکنین نخواهد داشت. پس منتظر تماس شما برای ارائه راهکار نهایی هستم.

تخصص من در خدمت تمامی ملت ایران می باشد.


دکتر مهرداد حلوایی

متخصص فیزبولوژی جانوری و فلوشیپ کنترل آفات شهری و صنعتی از دانشگاه تسینگ هوآ چین

Mehrdad halvaei
Animal Physiology from the professional pest control Tsyng Hua University, China

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد