Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

کاهو ها رو دور نریزید

محمدنژاد مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل مزاحم و صنایع آلاینده به خبرنگار شهری ایسنا گفت : آخرین شیوه های دنیا را برای جلوگیری از تکثیر موشها بکار گرفته ایم که یکی از این شیوه ها مبارزه شیمیایی است ; اما در برخی موارد موفق نیستیم ; چراکه موش پس از خوردن ماده شیمیایی با یک برگ کاهو توسط شهروندان , پذیرایی می شود و کاهو اثر ماده شیمیایی را خنثی می کند . K ویتامین

وی ادامه داد : همچنین اغذیه فروشان و رستوران ها پس از خالی کردن سطل های زباله بهترین غذاها همچون سوسیس و کالباس و... در اختیار موشها قرار می دهند و موشهای تهرانی فقط نوشابه کم دارند و همین امر باعث شده تا وزن برخی موشهای تهرانی که نوعی جونده با عنوان « رتهای نروژی » هستند 35 درصد از استانداردهای جهانی بیشتر شده و به نظر می رسد باید برای آنها رژیم غذایی بدهیم .

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل مزاحم و صنایع آلاینده با تاکید بر این که رعایت بهداشت و نریختن زباله تاثیر بسیار زیادی در کاهش و ریشه کنی موشها از سطح شهر دارد افزود : تا زمانیکه موشها در تهران غذا برای خوردن دارند , همچنان به تولید مثل و زندگی در پایتخت ادامه می دهند. چون این حیوان بسیار با هوش بوده و در صورت پی بردن به احتمال تلف و معدوم شدن ناگهانی با مواد شیمیایی و غیره , به سرعت چند برابر تولید مثل می کند; لذا مهمترین و بهترین شیوه ندادن غذا به موشهاست .

محمدنژاد با اشاره به این که سالانه هزینه میلیاردی برای مبارزه با موش صرف می شود گفت : اگر مردم زباله نریزند و موش در شهر نباشد , این اعتبار صرف احداث کتابخانه و فرهنگسرا می شود.
به گفته وی مبارزه با موش به صورت مستمر با استفاده از مواد شیمیایی و تله های چسبی در سطح شهر تهران ادامه دارد; بطوریکه طی سه ماه نخست امسال 350 هزار سر موش تلف شده است .
وی افزود : بعلاوه با اجرای طرح جهادی در مناطق مختلف ضمن ترمیم نهرها , هر هفته تله گذاری و ریختن ماده شیمیایی در نقاط تجمع موشها انجام می شود و همچنان اتلاف موش ادامه دارد; اما با ریختن زباله در معابر توسط شهروندان این چرخه یعنی مبارزه و تولید مثل و تکثیر موش نیز کماکان مشاهده می شود.
محمدنژاد گفت : فرهنگسازی و توجه به رعایت مسایل بهداشتی و نریختن زباله در معابر و نهرهای تهران مهمترین عامل کنترل موشهاست و در تلاشیم تا از این طریق یعنی با اطلاع رسانی و فرهنگسازی مبارزه با موش را ادامه دهیم ; اما در صورت بی توجهی به ویژه از سوی اغذیه فروشان و رستورانها; پس از چند بار اخطار و تذکر اقدام به جریمه و پلمپ محل کسب آنها خواهیم کرد; چرا که سلامت و بهداشت شهر بسیار مهم است و چاره ای جز این نیست

در این بین هیات علمی موجود درشرکت ساماندهی با آخریت متد و روشهای علمی توانسته است در این راستا کمک شایانی به امر مبارزه و نظارت بر راهبری آنها داشته باشند


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد