Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

نگران انفلوانزای خوکی برای جانوران خانگی نباشید

بیماری انفلوانزای خوکی امروزه باعث نگرانی برای اشخاصی شده است که از جانوران خانگی مراقبت میکنند .

نگران نباشید!!!

ولی تحقیقی نشان داده است  که ما نباید نگران باشیم.

بر اساس اطلاعیه ASPCA، دارندگان  حیوانات خانگی نباید نگران سلامتی حیوانات خود باشند. شیوع سریع ویروس H1N1 که از آن با عنوان ویروس  انفلوانزای خوکی نیز یاد می شود، خطر اندکی را برای حیوانات خانگی به همراه دارد. در هفته های گذشته که شیوع این بیماری سرعت فزاینده ای داشته است، ویروس مورد نظر فقط انسانها را مورد هدف قرار داده است و هنوز علت عدم درگیری دیگر گونه ها با این ویروس مشخص نمی باشد.


بر اساس سخنان دکتر لوئیس موری، مدیر یکی از بیمارستانهای ASPCA، درحال حاضر هیچ گونه مستنداتی مبنی بر خطر آفرین بودن این ویروس برای سگ ها و گربه ها وجود ندارد. با این حال دارندگان خوک های خانگی و همچنین پرورش دهندگان این حیوان باید وضعیت سلامت حیوانات خود را به طور دقیق تری کنترل کرده و به منظور محدود ساختن احتمال انتقال بیماری از انسان به حیوان و از حیوان به انسان، اقدامات لازم را انجام دهند.

در حال حاضر در کشورهایی همچون آمریکا، چنانچه فردی خوک خود را حیوانی دست آموز و خانگی بداند، باید با مراجعه به دامپزشک و مشاوره کردن در زمینه تلقیح واکسن  انفلوانزای تبپ A  (که در بازار موجود بوده و برای کلیه خوک های سالم توصیه می گردد) از وقوع این بیماری در حیوان خود پیشگیری کند.

دکتر میراندا اسپیندل، یکی دیگر از مدیران  ASPCA، اضافه می کند که آنفولانزای خوکی یکی از مهم ترین علل وقوع بیماری های تنفسی در خوک در سطح جهان محسوب می شود. آنفولانزای خوکی نیز همانند اکثر ویروس های آنفولانزای A، عمدتا موجب وقوع سطوح بالایی از بیماری در خوک ها می گردد اما مرگ و میر حاصل از آن غیرمعمول است.

در مورد این بیماری ASPCA اعلام کرده است که در صورتی که به بیمار بودن حیوان خود مشکوک هستید و یا در آن تغییر رفتار ناگهانی مشاهده کرده اید، سریعا به دامپزشک مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد