Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

خطرات زرده تخم مرغ را جدی بگیرید

 

  خوردن تخم مرغ به همان اندازه که مفید است میتواند خطرناک هم باشد 

مقاله زیر را بخوانید متوجه خواهید شد که چه کسانی باید از خوردن تخم مرغ و خصوصا زرده آن جدا خودداری نمایند. 

نویستده

به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، پزشکان کانادایی هشدار دادند کلسترول برخی مواد غذایی، خطر حمله قلبی و سکته را به دنبال دارد. آنها می گویند یکی از بدترین گزینه ها زرده تخم مرغ است که بسته به اندازه اش بین 215 تا 275 میلیگرم کلسترول دارد. این در حالی است که برخی غذاهای آماده (فست فود) حاوی 150 میلیگرم کلسترول هستند. پزشکان به بیماران قلبی توصیه می کنند کل کلسترول غذایی خود را در حد کمتر از 200 میلیگرم در روز محدود سازند.

دکتر دیوید اسپنس (D.Spence) از دانشگاه اونتاریو گفت: ما می خواستیم جلوی عدم توجه کاناداییها به سلامت خود را بگیریم.

نتایج بررسی دکتر اسپنس و همکارانش بین کلسترول ناشتا و غذایی فرق می گذارد. آنها در تحقیق خود به نتایج دو بررسی مهم دیگر که نشان دادند مصرف تخم مرغ هیچ ضرری برای مردم ندارد، اشاره کردند. این محققان خاطرنشان ساختند: در هر دو تحقیق مذکور، آنها که دیابت داشتند و روزی یک تخم مرغ می خوردند دو برابر بیشتر از آنها که کمتر از یک تخم مرغ در در هفته می خوردند، در معرض بیماری قلب قرار می گرفتند. این بررسیها نشان دادند میزان شیوع دیابت در افرادی که به طور منظم تخم مرغ می خورند، بیشتر است.

محققان نتیجه گرفتند هیچ مشکلی در مصرف سفیده تخم مرغ که حاوی پروتئین زیادی است، نمی بینند. اما زرده تخم مرغ چیزی است که بزرگسالان بدون توجه به خطر بیماری قلب، سوابق ژنتیکی و عادات غذایی خود مصرف می کنند و آنها را باید آگاه ساخت./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد