Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

برای جلوگیری از پوکی استخوان چای سبز بخورید

چند وقتی است که ما در مورد استفاده از چای سبز به جای چای سیاه و یا چای قرمز خودمان مطالبی نوشته ایم ظاهرا با مذاق بعضی از دوستان خوش نیامده است ولی با توجه به رسالت اطلاع رسانی باز در مورد این نوشیدنی بسیار مفید باز برایتان مطلب میگذاریم
نویسنده
محققان از شواهد جدیدی خبر می دهند که حکایت از تاثیر چای سبز بر سلامت استخوانها دارد.

به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی، محققان هنگ کنگی اعلام کردند چای سبز حاوی گروهی از مواد شیمیایی است که می توانند ساخت استخوان را تحریک و روند کم توان شدن آن را کند سازند.

 

آنها می گویند چای سبز، یکی از محبوب ترین نوشیدنیهای حال حاضر در جهان، قابلیت کمک به پیشگیری و درمان پوکی استخوان و دیگر بیماریهای استخوان که هر ساله میلیونها نفر را مبتلا می سازد، دارد.

 

در این تحقیق جدید، پینگ چانگ و همکارانش خاطرنشان ساخته اند: در تحقیقات قبلی، چای سبز فواید زیادی را در جهت مقابله با سرطان و بیماری قلب بروز داده است.

 

محققان طی چند روز گروهی از سلولهای استخوان ساز کشت شده (osteoblasts) را در معرض سه ترکیب مهم چای سبز یعنی اپی گالو کاتچین (EGC)، گالو کاتچین (GC) و گالو کاتچین گالات (GCG) قرار دادند. آنها متوجه افزایش فعالیت 79 درصدی یک آنزیم مهم در رشد استخوان توسط یکی از این ترکیبات (EGC) شدند. همچنین EGC به طور چشمگیری سطوح معدنی شدن استخوان را در سلولها افزایش داد که این عمل موجب تقویت و استحکام آنها می شود. دانشمندان نشان دادند غلظتهای بالای EGC فعالیت نوعی سلول را که سبب تضعیف یا تجزیه استخوانها می شود، متوقف می سازد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد