Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

قدرت را در جانوران شناسایی کنیم

 

قدرتمندترین جانداران ساکن سیاره زمین که قدرت آنها بر اساس نسبت قدرت بر وزن به دست آمده است در گزارش نشریه علمی لایو ساینس معرفی شدند.

پس از معرفی حشره Dung Beetle به عنوان قویترین حشره جهان، نشریه تلگراف گزارشی از قویترین موجودات زنده ای که ساکن سیاره زمین هستند را بر اساس نسبت قدرت به وزن آنها ارائه کرده است که شاید دیدن نام دو حشره در ابتدای این لیست کمی شگفت آور باشد.

در این رده بندی انسان به لطف یکی از قویترین مردان جهان، "زیدروناس ساویکاس" که قادر است دو برابر وزن بدن خود را حمل کند در لیست قدرتمندترینهای جهان در جایگاه ششم قرار گرفته است. این مرد 34 ساله با قدی برابر 1.9 متر تا کنون توانسته است 285 کیلوگرم وزنه را حمل کرده و 407 کیلوگرم وزنه را به شیوه Deadlift از زمین بلند کند. وی نسبت به یک مرد عادی پنج برابر قدرتمندتر است.

کرم اوربیتید: قدرتمندترین جاندار خشکی بر روی سیاره زمین به شمار می رود. این جاندار در دسته موجودات ساکن در خاک هستند که صدها هزار نمونه از آنها را می توان در یک متر مربع گرد و غبار معمولی موجود در محیط یافت. این جاندار قادر است وزنی هزار و 180 بار سنگینتر از وزن خود را جا به جا کند که در مقیاس انسانی برابر بلند کردن وزنی 82 تنی توسط یک انسان است.
 


Dung Beetle: وزنی که این حشره قدرتمند قادر به حمل آن خواهد بود با وزن 6 اتوبوس دو طبقه که توسط انسان کشیده شود برابری می کند. این جاندار قادر است باری هزار و 141 بار سنگین تر از خود را جا به جا کند. Dung Beetle ها از نظر اندازه بدن تنوع بسیاری دارند و می تواند آنها را در ابعادی برابر یک میلیمتر تا 6 سانتیمتر یافت.  

مورچه برگ بر: آرواره این مورچه های بسیار کوچک به گونه ای تکامل یافته است تا با ارتعاشات قوی بتواند قطعات بزرگ برگهای گیاهان را بریده و از جا بکند. این قطعات گاه وزنی 50 برابر وزن بدن مورچه ها را دارند که در مقیاس انسانی با بلند کردن وزنی 2.5 تنی برابری می کند. جامعه این جانداران یکی از پیچیده ترین جوامع در دنیای حیوانات به شمار می رود که می تواند 8 میلیون مورچه را در خود بگنجاند. از دیگر توانایی های این جانداران پرورش مزارعی از قارچها است که بر روی برگ گیاهان رشد می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد