Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

روشهای تسکین دهنده کمر درد را یاد بگیریم

کمر درد را تاکنون تجربه کرده اید؟ 

احتمالا خیلی عذاب کشیده اید ! 

کمر درد میتواند دلایل گوناگونی داشته باشد. 

همیشه در ارتباط با انسانها برایمان از روشهای تسکین دهنده برای کمردرد صحبت به میان آمده است ولی آیا تاکنون به اهمیت روشهایی که برایتان باز گو میشود دقت نموده اید؟

 

کمردرد ممکن است به تیزی یک چاقو باشد و گاهی هم بسیار کلافه کننده. از هر ده نفر ، هشت نفر دیر یا زود به کمردرد مبتلا میشوند . کمردرد امری رایج است و پندار های غلطی در مورد آن وجود دارد.

کمر درد


- پندار غلط :

خمیده شدن برای پشت شما مضر است ، اما صاف نشستن شما به مدت طولانی می تواند فشار سنگینی را به پشت شما وارد کند.

اگر شما زیاد می نشینید ، سعی کنید در طول روز چندین بار ، اینکار را انجام دهید:

به صندلی تکیه دهید و پاهایتان را بصورت عمود و صاف روی زمین قرار دهید. به طوری که ساق پای شما موازی پشتتان باشد. حتی بهتر است در طول روز ، زمانیکه با تلفن صحبت می کنید و یا در حال مطالعه هستید ، بایستید.

- پندار غلط : بلند کردن اشیاء سنگین باعث درد کمر می شود!

مهم نیست جسمی که بلند می کنید چه مقدار وزن دارد ، بلکه چگونگی بلند کردن آن جسم ، مهم است . البته شما نباید هر چیز بسیار سنگین را بلند کنید.

وقتی جسمی را می خواهید بلند کنید ، زانوهایتان را خم کنید ، پشتتان را صاف کنید و سرتان را بالا بگیرید . مکث کنید ، از پاهایتان برای بلند کردن جسم کمک بگیرید. بدنتان را هنگام بلند کردن خم نکنید ، زیرا می تواند باعث صدمه به کمرتان شود.

- پندار غلط : تا زمانیکه درد کمر از بین نرفته است در رخت خواب بمانید!

استراحت می تواند ، فشار و یا صدمه ای که به کمر وارد شده است را کاهش دهد ، اما تصور اشتباهی است که شما باید در رختخواب استراحت مطلق داشته باشید . یک یا دو روز در رختخواب بودن ، می تواند درد شما را بدتر کند.

- پندار غلط : درد کمر همیشه بعد از یک تصادم ایجاد می شود!

اینطور نیست ، وجود ضایعه در دیسک ، جراحات ، بیماریها ، عفونتها و حتی ویژگی های ارثی می تواند باعث کمر درد شود.

- واقعیت : افرادی که اضافه وزن دارند ، بیشتر از درد کمر رنج می برند.

ایستادن مناسب به جلوگیری از کمر درد کمک می کند. کمر درد در کسانیکه اضافه وزن دارند و کسانیکه پس از یک هفته استراحت و کار سبک به کار های سنگین در آخر هفته می پردازند ، رایجتر است.

- پندار غلط : افراد لاغر درد کمر نمی گیرند!

اولا هر کسی ممکن است به کمر درد مبتلا شود. ثانیا کسانیکه بیش از حد لاغر هستند و از سوء تغذیه رنج می برند ، بدلایلی مانند پوکی استخوان ، ممکن است بیشتر دچار انواع شکستگی ها بشوند.

- پندار غلط : ورزش برای کمر درد مضر است !

این یک اشتباه بزرگ است . ورزش منظم از کمر درد جلو گیری می کند. پزشکان برای کسانیکه صدمه حادی ، موجب درد کمرشان شده ، یک برنامه ورزشی پیشنهاد می دهند که با تمرینهای ملایم آغاز می شود و به تدریج افزایش می یابد. وقتی درد فروکش کرد ، ادامه ورزش می تواند از بازگشت آن جلوگیری کند.

- واقعیت : یک کایروپراکتور می تواند به کاهش درد کمک کند . پزشکان توصیه می کنند که بیماران در صورت عدم بهبودی از تجربیات یک کایروپراکتور نیز استفاده کنند.

- واقعیت : طب سوزنی به بهبودی درد کمر کمک می کند.

پزشکان توصیه می کنند که در صورت عدم نتیجه گیری کامل از روش های استاندارد کنترل درد کمر ، به صورت موازی از طب سوزنی هم برای درمان استفاده شود. ورزش یوگا و استفاده از روش های آرمیدن ( رهایش) پیشرفته و رفتار درمانی نیز می توانند سودمند باشند.

- پندار غلط : تشک بسیار سفت ، برای کمر ، بهترین است !

اولا بسته به نوع عادت خوابیدن و نوع کمر درد هر شخص ، تشک های مناسب توصیه می شود. با این حال برخی تحقیقات نشان می دهند که تشک هایی با سفتی متوسط کلا برای کمر مفیدتر هستند.

همیشه صاف بنشینید تا به کمر درد دچار نشوید!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد