Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

برای مبارزه با سرماخوردگی کیوی بخورید

زمستان دارد میرود ولی سرماخوردگی هنوز در بدن ما است.البته باید توجه داشته باشیم که تحقیقات نشان میدهد سرماخوردگی در فصول غیر از زمستان میتواند خطر ناکتر از سرماخوردگی در زمستان باشد.

پس باید چکار کنیم تا از شر این بیماری ویروسی خلاصی پیدا کنیم؟

خوشبختانه با علوم گیاهی جدید بسیاری از میوه ها و سبزی هایی که منبع غنی ویتامین C هستند در دسترس ما قرار می گیرند، از انواع مرکبات گرفته تا کلم های مختلف و حتی کیوی. انگار خداوند می خواهد با نعمات بی پایانش ما را از سرماخوردگی و بیماری عفونی محافظت کند.

کیوی یکی از منابع غنی ویتامین C است و می دانید که خوردن مواد غذایی غنی از این ویتامین، ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده اند که هر یک عدد کیوی متوسط، ۵۷ میلی گرم ویتامین C است. به این دلیل متخصصان تغذیه، این میوه را منبع عالی این ویتامین معرفی می کنند.

همچنین ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان های قوی است. بررسی ها نشان داده اند افرادی که در برنامه غذایی روزانه خود از انواع آنتی اکسیدان ها استفاده می کنند، کمتر به بیماری های قلبی عروقی ، سکته ی قلبی و انواع سرطان ها دچار می شوند و سیستم ایمنی بدن شان هنگام مقابله با استرس ، قوی تر عمل خواهد کرد.

یادتان باشد که هر چه کیوی رسیده تر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری خواهد داشت و مغذی تر خواهد بود.

علاوه بر ویتامین C، کیوی منبع مناسب فیبر غذایی نیز است.

بررسی ها نشان داده اند، رژیم هایی که فیبر غذایی بالایی دارند، نمی گذارند سطح کلسترول خون به حد غیرمجاز و بیمارگونه برسد و به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و حملات قلبی را نیز کم می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد