Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

کم کردن گرمایش زمین با کمک علم نانو

مبارزه با گرمایش جهانی با نانوبلور منیزیم
گروهی از دانشمند ان در امریکا موفق به ساخت نانوبلورهای جدید نور آبی شده اند که در ذخیره طولانی مدت گاز دی اکسیدکربن نقش مهمی ایفا می کنند.
دانشمند ان آزمایشگاه برکلی نانوبلورهای غیرسمی از جنس اکسید منیزیم تولید کرده اند که به شیوه یی موثر نور آبی از خود متصاعد می کنند و در ذخیره دی اکسیدکربن در طولانی مدت نقش دارند.

این محصول جدید وسیله یی است که قابلیت کاهش اثرات مخرب افزایش گرمای زمین را دارد. اکسید منیزیم در شکل فراوان، ماده معدنی ارزان قیمت و سفیدرنگ است که کاربردهای مختلف و مفیدی دارد.

دانشمند ان با استفاده از یک مسیر سنتز شیمیایی ارگانومتالیک نانوبلورهای اکسید منیزیم را تولید کرده اند که فقط چند نانومتر قطر دارند و برخلاف قطعات بزرگ تر این ماده، نانوبلورهای جدید وقتی در برابر پرتو نور فرابنفش قرار گیرند، به رنگ نور آبی می درخشند.

روش های فعلی برای تولید نانوبلور این ماده، گران قیمت و دشوار بوده و در عین حال هم نتایج دلخواه به دست نمی آید، اما در این تحقیق پژوهشگران به مکانیسمی جدید و غیرمتداول برای کنترل پروسه تولید این نانوبلورها دست یافته اند.

یکی از خواص مهم این بلورها آن است که می توانند گاز CO۲ را به دام انداخته و ذخیره کنند و سپس این ذخیره در زیرزمین با مواد کربنات دار واکنش داده و تشکیل مواد معدنی را می دهد به این ترتیب CO۲ از محیط زمین خارج می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد