Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

تاثیرات مصرف گوشت قرمز بر حملات قلبی

 

در گذشته اخبار زیادی در خصوص خطرناک بودن گوشت قرمز و مصرف آن در بروز حملات قلبی به گوشمان رسیده است. ولی اکنون تحقیقاتی در این خصوص موجب شده که متوجه شویم مصرف گوشت قرمز آنطور هم که قبلا میگفته اند خطرناک نیست.

محققان در بررسی های اخیر خود تصور اشتباهی را که مدت ها مصرف گوشت قرمز را با افزایش خطر بروز حملات قلبی و سرطان مرتبط می داد، رد کردند.

 به نقل از medindia، محققان انگلیسی معتقدند که مردم معمولاً مقداری گوشت قرمز مصرف می کنند که عموماً مشکلی برای آن ها ایجاد نمی کند و ارتباطی با بروز بیماری در آن ها ندارد.

روش های زراعت مدرن میزان چربی گوشت قرمز را کاهش داده اند که این مقدار چربی حتی در جوجه ها کم تر هم می شود و این در حالی است که گوشت قرمز حاوی مواد مغذی و حیاتی بسیاری همچون آهن است.

محققان بر این باورند افراد گیاهخواری که از پنیر چدار استفاده می کنند، ۷ برابر بیش از مصرف گوشت قرمز چربی دریافت می کنند.

مصرف گوشت قرمز نسبت به ۳۰ سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و این کاهش مصرق در انگلیس بیش از سایر کشورهای اسپانیا، سوئد، فرانسه و ایتالیا بوده است.

تحقیقات حاکی از آن است که میان مصرف گوشت قرمز و بروز بیماری های قلبی عروقی هیچ ارتباطی وجود نداشته و در واقع حاوی اسیدهای چربی است که می تواند از قلب محافظت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد