Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

درمان افسردگی در عصاره موز

محققان تایوانى کشف کردند عصاره پوست موز می‌‌تواند افسردگى را کاهش داده و از شبکیه چشم حفاظت کند.

یک گروه تحقیقاتى از دانشکده پزشکى چونگ شان در تایچونگ پس از دو سال تحقیق دریافتند پوست موز غنى از سروتونین است که براى تعادل روحى حیاتى است.

اعتقاد بر آن است که میزان کم سروتونین در مغز موجب افسردگى می‌‌شود این در حالى است که هنوز پزشکان بین افسردگى و میزان کم سروتونین ارتباطى پیدا نکرده‌اند.

این گروه تحقیقاتى همچنین دریافت، عصاره پوست موز می‌‌تواند از شبکیه چشم در مقابل آسیب‌هاى ناشى از نور محافظت کند. پوست موز این کار را با تولید سلول‌هاى شبکیه انجام می‌‌دهد.

پژوهشگران در آزمایش‌هاى بالینی، دو گروه از سلول‌هاى شبکیه را به مدت شش ساعت در روز و به مدت دو روز در معرض نور شدید قرار دادند. یک دسته سلول‌هاى شبکیه شاهد بودند و دسته دیگر در محلول عصاره پوست موز فرو برده شدند.

در پایان این مطالعه، سلول‌هاى شبکیه گروه شاهد مردند در حالى که سلول‌هاى شبکیه‌اى موجود در عصاره پوست موز تولید مثل کردند و هیچ آسیبى ندیدند.

این گروه تحقیقاتى معتقد است که مصرف پوست موز با جوشاندن آن و نوشیدن آب آن و یا با قرار دادن آن در آب میوه‌گیرى و نوشیدن آب آن می‌‌تواند به کاهش افسردگى کمک کند.

محققان نوشیدن آب پوست موز را عصرها، یک بار در روز و یا چندین بار در هفته پیشنهاد می‌کنند.

این دانشمندان قصد دارند براى مشخص شدن فواید عصاره پوست موز، آزمایش بر روى انسان را به زودى آغاز کنند.

پوست موز حاوى «لوتیین» آنتی‌اکسیدانى از خانواده کاروتنوئید است که حفاظت طبیعى از چشم را فراهم می‌‌آورد. لوتیین همچنین در سبزیجات سبز و برگدار و برخى از میوه‌ها و ذرت یافت می‌‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد