Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

میمونها هم میتوانند ریاضیات یاد بگیرند

 

محققان آلمانی با اجرای آزمایشی ساده ثابت کردند میمون ها قادرند محاسبات ساده ریاضی را به صورت ذهنی انجام داده و از آنها نتیجه گیری کنند. بر اساس این گزارش این جانداران می توانند به صورت ذهنی محاسبه کنند حتی اگر تعداد نقاط مورد محاسبه در نمایشگر رو به افزایش یا کاهش بگذارد و در عین حال بر اساس نتیجه محاسبه خود تصمیم گیری کرده و آن را اجرا کنند.

 دانشمندان در دانشگاه توبینگن آلمان بر این باورند که یافته آنها نشان دهنده اتصال محکم ریاضیات پایه با تکامل موجودات است. طی مطالعات انجام شده به تعدادی از میمون ها آموزش داده شد تا بتوانند تعداد نقاط نمایش داده شده روی نمایشگری را شناسایی کرده و آنها را با تعداد نقاطی که با فاصله زمانی و پس از آزمایش اول نمایش داده می شوند، مقایسه کنند.

 زمانی که نقاط قرمز در برابر چشم این جانداران به نمایش در می آمد، در صورتی که تعداد نقاط سری دوم از سری اول بیشتر بود، میمون باید دستگیره یی را می کشید و در صورتی که نقاط آبی نمایش داده شده در نوبت اول از نوبت دوم بیشتر بود میمون اجازه کشیدن دستگیره را نداشت.

 بر اساس گزارش تلگراف، نتایج این آزمایش نشان داد میمون هایی که به عنوان جایزه سیب یا آب دریافت می کردند با دقتی برابر 90 درصد می توانستند در ذهن خود محاسبه کرده و هنگام مشاهده پاسخ درست از خود عکس العمل نشان دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد