Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

خطر سرطان تلفن همراه برای کودکان زیاد است

 

امواج موبایل به علت وجود آب در مغز و هدایت الکتریکی در بافت مغز نفوذ می‌کند و باعث گرم شدن آن می‌شود که خطر بروز تومور سرطانی را در پی دارد و هر چه سن فرد کمتر باشد این خطر بیشتر می‌شود.



هر چه سن فرد کمتر باشد شانس سرطان‌زایی استفاده از تلفن همراه برای فرد بیشتر می‌شود لذا توصیه می‌شود به دلیل نازک بودن جمجمه کودکان و اینکه اشعه تلفن همراه به راحتی در آن نفوذ می‌کند بچه‌ها کمتر از تلفن همراه استفاده کنند.

هنگام خواب بهتر است گوشی تلفن همراه را خاموش کرد و 30 سانتیمتر از خود فاصله دهیم. در غیر این صورت به دلیل وجود آب در مغز و هدایت الکتریکی آن امواج موبایل به راحتی جذب می‌شود و درجه حرارت مغز را بالا می‌برد.

میزان اشعه تلفن‌های همراه نیز متفاوت است و آنها را زیر نظر سازمان‌های نظارتی بررسی می‌کنند که میزان اشعه آنها به حد استاندارد باشد لذا این مورد روی کاتالوگ تلفن همراه به نام SAR ذکر شده است که بهتر است حداقل باشد.

 هنگام تماس گرفتن در صورتی که از هدست استفاده نمی‌شود بهتر است اجازه دهیم تلفن شماره را بگیرد و وقتی اتصال برقرار شد تلفن همراه را به گوش خود نزدیک کنیم که در این صورت میزان اشعه‌ای که به مغز می‌رسد کمتر می‌شود.

همچنین هنگامی که وارد آسانسور می‌شویم به دلیل آنتن‌دهی ضعیف، قدرت خروجی موبایل برای دریافت اشعه از پایگاه‌های تلفن همراه به شدت افزایش می‌یابد لذا توصیه می‌شود در این هنگام و هر موقع که آنتن‌دهی ضعیف است از تلفن همراه استفاده نشود.

 هنگام خواب بهتر است گوشی همراه را خاموش کرده و 30 سانتیمتر از خود فاصله دهیم چرا که هر چه گوشی موبایل به مغز نزدیکتر باشد به دلیل وجود آب در مغز و هدایت الکتریکی آن امواج موبایل به راحتی جذب می‌شود و درجه حرارت مغز را بالا می‌برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد