Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

7 معجون شفا بخش را بشناسیم

۱ – معجون عسل و سرکه سیب
عسل و سرکه سیب از جمله ضد التهاب های قوی هستند. یک قاشق مرباخوری سرکه سیب را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و آنرا صبح ها مصرف نمایید تا درد مفاصل ناشی از آرتریت یا آرتروز تسکین یابد.
۲ – آب لبو و چغندر
اگر فشار خون بالا دارید توصیه می کنیم از این معجون بنوشید تا فشارخون را پایین بیاورد، آب لبو و چغندر به دلیل محتوای نیتراتی خود فشار خون را پایین می آورند. نیترات موجود در آن آثار سودمندی برای حفظ سلامت قلب و عروق دارد، چرا که مقدار اکسید نیترات را در خون افزایش می دهد و از این طریق اثر مثبتی بر جای می گذارد.
۳ – معجون سیر و لیموترش
تعداد ۳۰ حبه سیر را پوست بگیرید و همراه ۵ عدد لیموترش (باپوست) بدون هسته در همزن بریزید و پس از له شدن مواد حاصل را با یک لیتر آب مخلوط کرده و بجوشانید، فقط کافی است که یکبار جوش بخورد. پس از سرد شدن آن را از صافی رد کرده و داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.روزانه نصف استکان از این مایع برای سلامت قلب و عروق مناسب است و پس از سه هفته، احساس جوانی و شادابی در تمام وجودتان قابل لمس خواهد بود. گرفتگی رگهای بدن و سایر عوارض مثل دید کم، ضعف گوش به حالت عادی برمی گردد. در طی دوره مصرف ۳ هفته ای، ۸ روز به خود استراحت بدهید.
۴ – چای دارچین: (اگر دلهره، اضطراب و استرس دارید)
چند عدد چوب دارچین را با دو لیوان آب سرد روی شعله مستقیم، آرام بجوشانید. سپس با شعله غیر مستقیم ۲ الی ۳ ساعت دم کشیده تا به رنگ آلبالویی در آید. این نوشیدنی خواص بیشماری دارد مثل: ادرارآور، شادی آور، محرک اعصاب، تقویت معده، کاهش درد کمر، پاک کننده سینه و حنجره صد بوی بد دهان و ….
۵ – دم کرده عصاره برگ درخت زیتون: (برای لاغر شدن)
دم کرده این برگها باعث لاغری و کم شدن حجم چربیها می شود. یک فنجان قهوه تهیه شده با برگ زیتون می تواند به مبارزه با چاقی کمک کند. البته چای سبز و زردچوبه هم خواص مشابهی دارند.
۶ – معجون عسل و دارچین:
استفاده مرتب از این معجون از عوارض پیری می کاهد. ۴ قاشق عسل، ۱ قاشق پودر دارچین و ۳ فنجان آب را بجوشانید و مانند چای آماده کنید. این نوشیدنی را ۳ الی ۴ بار در روز بنوشید. این نوشیدنی پوست را نرم و تازه نگه می دارد و از پیری جلوگیری می کند. همچنین در سرماخوردگی عادی یا سخت باید ۱ قاشق غذاخوری آب ولرم با کمتر از ۱ قاشق و نیم پودر دارچین برای سه روز استفاده شود. این ترکیب تاثیر زیادی بر سرفه های مزمن دارد.
۷ – معجون کنجد و عسل: (برای تقویت حافظه)
مقداری زعفران دم کرده را به عسل و کنجد اضافه کرده خوب بهم بزنید. البته مقدار زعفران نباید آنقدر زیاد باشد که عسل را شل کند. مثلا یک قاشق غذاخوری زعفران برای یک شیشه کوچک کافی است. نیم ساعت که از ترکیب این مواد گذشت کنجدها بر روی معجون می آیند و فقط هنگام مصرف آن را خوب بهم بزنید و روزی یک قاشق از این معجون مقوی، مفید و در عین حال کم کالری را بنوش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد