Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

جایگاه ویژه کمک جانوران به انسانهای بیمار

امروز التیام و کمک جانوران به انسانها کاملا ناشناخته نمی باشد .

در دنیای امروزی هستند انسانهایی که به کمک جانوران در حال التیام زخمهای روحی و جسمی می باشند.

در ژاپن استفاده از حیوانات اهلی برای التیام روحی به معلولان، سالمندان و بیماران سخت، در حال گسترش است.


این‌گونه روش تسکین و التیام روحی را در ژاپن "انیمال تراپی" و یا حیوان درمانی می‌گویند .

این‌گونه حرکت‌ها در ژاپن بیشتر از سوی سازمان‌هایی که اهداف مالی نداشته و به آنها (ان.جی.او) می‌گویند، با هدف انجام نقشی مفید برای جامعه انجام می‌شود.

دکتر"ایشین شیگه‌نو" رییس انجمن رفاهی بیمارستان حیوانات ژاپن که یکی از سازمانهای فعال در زمینه "انیمال تراپی" در ژاپن است، روز سه‌شنبه به خبرنگار "ایرنا" گفت که این سازمان از حدود ‪ ۲۰‬سال پیش فعالیت در این زمینه آغاز کرده است.

شیگه‌نو افزود: دستاوردهای بدست آمده نشان داده که نقش التیام آور حیوانات اهلی در روحیه افراد معلول و یا سالمندانی که در خانه سالمندان زندگی دایمی دارند، بسیار بزرگ است.

وی اظهار داشت، افراد معلول و یا سالمندانی که در تاسیسات ویژه نگهداری می‌شوند، به‌علت کم بودن فرصت برای حضور در جامعه، دچار فشارهای روحی "استرس" و یا دلتنگی می‌شوند.

این دکتر ژاپنی گفت: تجربه‌های انیمال تراپی نشان داده که پس از آنکه معلولی و یا سالمندان با حیوانات اهلی از نزدیک برخورد کردند، روحیه آنها دگرگون شده و از گوشه‌گیری گریخته و لبخند بر روی لبانشان آشکار شده است.

شیگه‌نو افزود: بگونه اساسی حیواناتی که از آنها برای انیمال تراپی استفاده می‌شود، باید دارای شروط ویژه‌ای همچون داشتن سلامتی کامل و دیدن آموزش‌های لازم باشند.

وی افزود: برای همین پیش ازآنکه حیوان اهلی مورد نظر به مراکز معلولان و سالمندان برده شود، آنها مورد آزمایش‌های ضروری قرار گرفته و پس از قبولی از این آزمایش‌ها، برای استفاده در انیمال تراپی تایید می‌شود.

این دکتر ژاپنی گفت: هم اکنون سازمانش در ‪ ۱۷۰‬تاسیسات نگهداری معلولان و سالمندان در سراسر ژاپن کار انیمال تراپی را انجام می‌دهد.

شیگه‌نو افزود: در این مراکز معلولان و سالمندان بگونه میانگین بین ‪۸۰۰‬ تا ‪ ۹۰۰‬بار در سال کار انیمال تراپی انجام می‌گیرد.

شیگه‌نو پیش بینی می‌کند که در آینده استفاده از انیمال تراپی برای التیام روحی معلولان، سالمندان و یا بیماران سخت در ژاپن رو به گسترش رفته و تبدیل به یکی از محورهای روان درمانی شود.

در ژاپن استفاده از سگ‌های ویژه برای راهنمایی نابینایان هم افزایش یافته است.

این سگ‌ها در آموزشگاه‌های حرفه‌ای آموزشهای ویژه‌ای را دیده و سپس در اختیار نابینایان قرار می‌گیرند.

فرد نابینا با در دست گرفتن دستگیره ویژه‌ای که به گردن سگ انداخته شده، می‌تواند همانند افراد عادی در خیابانها قدم زده و یا سوار قطار شود.

در کشور ژاپن که دارای جمعیت پیر می‌باشد، بسیاری از مردم حیوانات اهلی در محوطه خانه نگهداری می‌کنند.

این موضوع برای ژاپنی‌هایی که در خانواده‌های کوچک و کم رفت و آمد زندگی می‌کنند، تنها جنبه سرگرمی نداشته و بلکه جنبه التیام روحی هم دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد