Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

Biological and Environmental Sciences vital

مهرداد حلوایی دکترای تخصصی فیزیولوژی و فلوشیپ کنترل ناقلین از دانشگاه تسینگ هوآی چین

اگر از عوارض شیمی درمانی میخواهید راحت شوید بستنی بخورید

شیمی درمانی آیا عوارض خطرناکی دارد؟

مهار عوارض شیمی درمانی با بستنی

اخبار پزشکی | مهار عوارض شیمی درمانی با بستنیدانشمندان کشور نیوزلند موفق به تولید نوع خاصی از بستنی شده اند که طبق اعلام آنها، موجب جلوگیری از عوارض شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان می شود.
 

شیمی درمانی سال هاست که به عنوان روشی در جهت توقف و بهبود انواع سرطان، به کار گرفته می شود. اما این روش به نوبه خود دارای عوارض و مشکلات عدیده ای است که از مرگ بافت های مو (ریزش مو)، اسهال شدید و کاهش گلبول های سفید خون به طرز محسوس، می توان به عنوان مهمترین آنها نام برد.

اما دانشمندان نیوزلندی به تازگی از تولید نوعی بستنی خبر داده اند که طبق ادعای آنها مصرف آن، تاثیر بسزایی در مقابله با عوارض جانبی شیمی درمانی دارد.

همچنین بنابر گزارش ها، بسیاری از بیماران سرطانی که این نوع بستنی را مصرف کرده اند، مراتب خوشحالی و رضایت خود را تاثیر آن ابراز نموده اند.

دکتر جرمی هل از دست اندر کاران تولید این بستنی می گوید:

مدت ها روی ترکیبات شیمیایی شیر تحقیق می کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در شیر ترکیبات شیمیایی خاصی وجود دارد که دارای فواید زیادی برای سلامت انسان است.

دانشمندان هم اکنون در حال انجام تحقیقاتی هستند که خواص این بستنی را از طریق انجماد، برای مدت طولانی حفظ کنند.

در روند تولید این بستنی یک مرحله گرمادهی وجود دارد که در این مرحله ترکیبات و مواد لازم را برای تولید بستنی جدید به آن اضافه می کنند. در ضمن این بستنی در حال حاضر فقط در یک طعم موجود است اما دانشمندان در حال تحقیق روی تولید سایر طعم های آن هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد